Emosi Terganggu Gara Gara Stress Antara Sebab Susu Badan Kurang

Emosi Terganggu Gara Gara Stress Antara Sebab Susu Badan Kurang | Assalamualaikum dan hai korang..Nak tanya korang yang pernah menyusukan anak pernah tak alami masalah susu badan kurang atau bekalan susu tidak mencukupi? Apakah punca susu badan kurang atau pun tidak mencukupi? Antara punca susu badan kurang dan tidak mencukupi ialah anak terlalu kuat menyusu, ibu stress dan emosi terganggu, tiada sokongan daripada keluarga terdekat, pengambilan ubat ubatan dan amalan pemakanan yang tidak betul. Jadi, bila berlakunya masalah seperti ini sudah semestinya pelbagai masalah lain yang akan timbul.

Pengalaman Mimi sendiri sekarang ini ialah Mimi menghadapi situasi di mana anak yang berusia 10 bulan semakin kuat menyusu, stok susu tidak mencukupi untuk menampung keperluan hariannya. Alhamdulillah suami dan keluarga bagi sokongan moral yang kuat untuk menyusukan anak sehingga berusia dua tahun. Cuma ketika ini emosi Mimi sedikit terganggu gara gara stress di pejabat. Akibatnya Mimi akui penghasilan susu berkurangan. Dulu, ketika awal awal mulakan penyusuan memang Mimi buat double pumping. Kiri kanan ada susu. Setiap kali mengepam stok susu memang dapat banyak. Happy saja tau tengok hasil susu yang dipam banyak.

Sekarang ni, betapa struggle nya Mimi mengepam susu nak pastikan bekalan susu cukup untuk anak sebab kini Mimi tak boleh lakukan double pumping. Ini disebabkan susu di bahagian breast sebelah kiri semakin berkurangan. Kalau dulu pam dapat 4 oz atau 5 oz. Sekarang ini kalau pam, 1 oz pun tak sampai. Memang sedih betul. Sebelah kanan pula, sebelum ini kalau pam susu mesti dapat 10 oz sekali pam tetapi sekarang, sekali pam paling banyak dapat susu 7 oz ke 8 oz itu pun kadang kadang. Dulu tak perlu risau pasal stok susu yang disimpan sebab memang banyak tapi sekarang dah tak ada. Hari ini pam susu untuk bekalan stok keesokan harinya.

Rasa nak teriak jangan cakap. Nak nak bila sampai rumah anak nak direct feeding tak nak minum dalam botol. Cuba bayangkan bila masanya nak pam susu? Kalau sekejap sekejap nak menyusu. Bila tak bagi dia menangis tu yang tak sanggup dengar. Sayu saja hati ni dengar. Memang macam macam produk Mimi try untuk banyakkan susu. Yang beli di facebook lain, yang kawan suggest kan lain, beli sendirinya lain. Sampai tak tertelan dah tekak ni dengan macam macam produk semata mata nak banyakkan susu.



Sehinggalah Mimi mencuba produk MOMMA® Pregolact™ berperisa coklat yang bertindak sebagai milk booster dan  juga berfungsi sebagai susu untuk ibu mengandung. Sebelum ni, ada juga yang syorkan Mimi cuba MOMMA® Pregolact™ tetapi masa itu tak terfikir pun nak cuba. Bila ada masalah susu berkurangan, akhirnya Mimi berpeluang untuk rasa dan alami sendiri MOMMA® Pregolact™ ini.



Apa itu MOMMA® Pregolact™?

MOMMA® Pregolact™ merupakan produk susu bernutrisi yang membantu ibu yang mengandung dan menyusu untuk kekal sihat dan cergas serta dapat membekalkan nutrisi yang lengkap buat anak di dalam kandungan atau anak yang disusui. Selain daripada itu, antara kebaikan lain MOMMA® Pregolact™ ialah meningkatkan susu ibu (milk booster), memekatkan susu ibu dan meningkatkan tenaga untuk ibu.

Selain itu MOMMA® Pregolact™  juga sesuai dijadikan susu untuk ibu mengandung tau. Hah, bukan saja bertindak sebagai milk booster malahan buat korang yang mengandung sangat sesuai dijadikan susu untuk ibu mengandung. Sebelum Mimi terlupa, Mimi nak beritahu korang MOMMA® Pregolact™ ini terdapat dua perisa iaitu Vanila Bliss dan Coklat. Boleh pilih salah satu perisa kegemaran untuk dijadikan sebagai susu untuk ibu mengandung atau milk booster.

Jadi, secara amnya MOMMA® Pregolact™ kita boleh lihat dan tahu susu ini bukan sahaja dijadikan sebagai susu untuk ibu mengandung bagi ibu yang mengandung malahan dijadikan sebagai milk booster untuk ibu yang menyusukan.





Untuk pengetahuan semua, MOMMA® Pregolact™ ini diformulasikan dengan Activ-4 Plus yang menjadikan ibu dan anak CANTIK, SIHAT, BERTENAGA dan BIJAK serta merangsang pengeluaran susu ibu (milk booster).

CANTIK - Menghalus melicin dan mencantikkan kulit ibu dan bayi
SIHAT - Kesihatan yang baik dan merawat stress
BERTENAGA - Tenaga ekspress buat ibu ibu yang sering keletihan
BIJAK - EPA & DHA dapat membantu meningkatkan perkembangan otak bayi
MILK BOOSTER - Melancarkan saluran susu meningkatkan pengeluaran (milk booster) serta kepekatan susu badan bagi ibu yang mempunyai masalah susu kurang.



Hah, korang yang menghadapi salah satu masalah di atas sesuai sangat consume MOMMA® Pregolact™ ni tau. Tak perlu risau bila consume
MOMMA® Pregolact™ akan rasa manis, rasa krimer, tinggi kandungan lemak dan sebagainya sebab semua itu bukanlah ciri ciri MOMMA® Pregolact™ tau. Ia diformulasikan dengan advanced formula di mana MOMMA® Pregolact™ ini : -

♡ Pure Milk
♡ Tiada gula
♡ Tiada Krimer
♡ Rendah Lemak
♡ Bahan bahan semulajadi
♡ Penggunaan sehingga untuk 30 kali ataupun untuk kegunaan sebulan

Apakah 12 bahan SEMULAJADI yang terkandung dalam MOMMA® Pregolact™?

Mesti korang nak tahu kan kandungan semulajadi yang terdapat di dalam MOMMA® Pregolact™. 12 bahan semulajadi yang terkandung di dalam MOMMA® Pregolact™ ialah zaitun, kismis, omega 3, delima, buah tin, habbatus sauda, susu kambing, kurma, madu, safron, inulin (prebiotic), coklat serta vanila.

Jadi, tidak mustahil MOMMA® Pregolact™ mampu mengatasi pelbagai masalah yang dihadapi oleh ibu ibu yang menyusu atau ibu ibu mengandung kerana kandungan 12 bahan semulajadinya memang terbaik dan terkenal sebagai milk booster, memberi tenaga serta memang sangat sesuai dijadikan susu untuk ibu mengandung. Yang paling penting tak perlu ragu atau was was untuk consume MOMMA® Pregolact™ kerana ia mempunyai Halal JAKIM dan mendapat kelulusan KKM ya. Ia sangat sesuai untuk wanita yang merancang ingin mengandung, ibu mengandung dan ibu menyusu.

Bagi korang yang mengandung atau mempunyai keluarga dan kawan yang mengandung, disyorkan untuk mengamalkan MOMMA® Pregolact™ ini. Sebab apa? Sebab susu ini ialah susu untuk ibu mengandung memang sesuai buat korang yang sedang mengandung kerana khasiat yang terdapat di dalamnya bukan saja untuk diri sendiri tetapi juga untuk anak yang dikandung.



Antara khasiat yang boleh ibu ibu mengandung perolehi jika mengamalkan minum MOMMA® Pregolact™ ini ialah menaikkan HB, mengurangkan alahan(morning sickness), menghilangkan rasa letih, lesu & penat, anak dalam kandungan cerdas & bijak, mengelakkan sakit pinggang & kejang kaki manakala bagi ibu yang menyusukan anak ia membantu meningkatkan perkembangan otak bayi, merawat stress, merawat masalah kulit kepala gatal/rambut gugur, meningkatkan imunisasi badan, kulit ibu dan bayi cantik & halus, penggalak susu ibu (sebagai milk booster), kurangkan masalah kulit kering/eczema, mengurangkan risiko demam kuning dan juga sebagai tenaga ekspress buat ibu yang sering kepenatan. 

Banyak khasiat yang boleh diperolehi jika kita mengamalkan MOMMA® Pregolact™ ini. Memang sesuai diamalkan sebagai susu untuk ibu mengandung bagi ibu ibu mengandung kerana bukan ibu sahaja mendapat khasiat malahan anak yang dikandung juga mendapat khasiat. Begitu juga untuk ibu yang menyusukan. Bukan sahaja bertindak sebagai milk booster, malahan khasiat yang diperoleh lebih dari itu. Jadi, tak rugi untuk melabur sedikit demi kebaikan sendiri dan anak.



Apa yang Mimi rasa hasil selepas Mimi amalkan MOMMA® Pregolact™ ini, memang tersangat best tau. First, rasa coklatnya yang sedap dan pekat membuatkan perut kenyang. Tak perlu sarapan pun tak apa cukup sekadar minum MOMMA® Pregolact™ perisa coklat dan minum air suam banyak pun dah cukup kenyang. Tak ada langsung rasa perut berlubang asyik minta sumbat dengan makanan. Bukan itu saja, ia juga membantu memberi Mimi tenaga tambahan bila seharian penat bekerja. Bila minum, badan memang rasa bertenaga walaupun berpuasa. Selain itu, perubahan yang Mimi rasa selepas amalkan MOMMA® Pregolact™ ialah hari hari nak membuang. Wah, bukan saja bertindak beri tenaga malahan ia juga melancarkan sistem penghadaman.


Dan yang paling Mimi teruja walaupun berpuasa susu tetap Mimi boleh pam seperti biasa dan susu pun banyak. Selalunya kalau puasa, Mimi pam waktu pagi saja waktu petang tak dapat nak pam sebab susu kurang. Ya lah kan, lagipun air suam pun tak dapat minum banyak macam selalu kan. Kalau pam waktu pagi pun dapatlah 4 oz. Tetapi sekarang, alhamdulillah dua kali pam. Pagi dan petang. Pagi dapatlah 5 oz dan petang pun sama 5 oz. Itu kalau puasa lah. Kalau tak puasa, sekali pam waktu pagi dapat 7 oz. Itu dah kira hasil yang memberangsangkan sebab susu jadi banyak. Memang sangat bagus produk ini dijadikan sebagai produk milk booster utama korang.

Bukan itu saja tau, dulu kalau pam, susu yang awal tu kelihatan jernih dan cair atau orang panggil mild milk. Tapi, selepas consume MOMMA® Pregolact™, awal awal pam susu yang keluar pekat tau. Tak cair pun. Teruja kuasa dua jadinya. Memang nampak kesan perbezaan yang ketara dari segi kualiti dan kuantiti susu yang dipam. Jadi, memang tepat pilihan Mimi memilih MOMMA® Pregolact™ sebagai produk milk booster.

Seperti yang diberitahu sebentar tadi, MOMMA® Pregolact™ ini bukan sahaja untuk ibu menyusukan anak saja malahan ibu ibu yang merancang untuk mengandung atau pun yang telah mengandung boleh amalkan juga kerana MOMMA® Pregolact™ bukan saja baik untuk tenaga, ia juga bertindak sebagai susu untuk ibu mengandung. Bila mengandung dan usung perut ke sana ke sini mestilah menggunakan tenaga yang banyakkan. Memang sesuai sangatlah consume MOMMA® Pregolact™ ni tau. So, boleh syorkan kepada kawan kawan atau saudara mara yang ingin mengandung atau sedang mengandung untuk cuba susu ini. Untuk korang yang menghadapi masalah sama seperti Mimi, Mimi syorkan korang cuba MOMMA® Pregolact™ sebagai milk booster korang. Ternyata berkesan.

Sebenarnya kan, dah banyak tau testimoni daripada pelanggan pelanggan yang berpuashati dengan hasil yang mereka dapat selepas consume MOMMA® Pregolact™ yang bertindak sebagai milk booster serta sesuai dijadikan susu untuk ibu mengandung. Korang boleh lihat sendiri testimoni yang berjaya selepas consume MOMMA® Pregolact™.











Jadi, buat korang yang ada masalah susu kurang, tidak bertenaga ataupun sedang mengandung bolehlah dapatkan MOMMA® Pregolact™ yang bertindak sebagai susu untuk ibu mengandung dan juga sebagai milk booster untuk menambahkan lagi kuantiti susu yang terhasil. Banyak testimoni berjaya telah membuktikan keberkesanannya, malahan Mimi sendiri juga dapat banyak kesan yang positif selepas amalkan MOMMA® Pregolact™.

Nak tengok lagi banyak testimonial berkesan yang lain korang juga boleh layari

Untuk maklumat lanjut mengenai MOMMA® Pregolact™ boleh layari facebook dan website MOMMA®:



Atau 

Boleh juga datang terus ke kedai beralamat:

MOMMA® Industries Sdn Bhd,
No 6-25-3, Tingkat 2, Jalan Medan Pusat Bandar 8A,
Bangi Sentral, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor

Hotline tempahan: 016-923 6962 / 016-924 6962

Post a Comment

5 Comments

  1. boleh suggest pada officemate Rose ni.

    ReplyDelete
  2. Susu badan drop sebab stress dan tak dapat moral support daripada family. Sedih sangat tak dapat bf baby sampai 2 tahun. Jika ada rezeki lagi lepasni nak cuba milk booster ni la. Macam best je

    ReplyDelete
  3. Baru2 ni anak bungsu Bunda baru melahirkan anak pertama... dari hari pertama lagi memang takder susu badan. Bila dah mengurut keluarlah sikit, itu pun disulami dengan pam. Tak sampai dua bulan susu makin berkurangan ...baby pun taknak isap sangat.. Akhirnya sampai sekarang baby dah masuk 4 bulan hanya minum susu formula jer.

    ReplyDelete
  4. Nanti kalau mengandung nak ambuk progelact jugak la..heheheh..berangan je nak mengandung..umur dah tua..heheheh

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com