Review : Lice Clear (Anti Kutu) Merawat Masalah Kutu dan Telur di Rambut dan Kepala

Assalamualaikum...

Selain masalah rambut berkelemumur ada juga masalah rambut lain yang memang kita semua tak suka iaitu rambut ada kutu dan telur kutu. Memang menjadi kepantangan betul kan bila rambut ada kutu dan telur kutu.

Dan masalah kutu dan telur kutu ni yang Mimi hadapi sekarang. Bukan Mimi yang alami tapi anak anak dara Mimi. Berjangkit dari sekolah. Selama ni jenuhlah kita jaga kebersihan rambut anak anak sekali bila ada masalah kutu dan telur kutu ni memang menguji kesabaran sungguh.

Malam tadi mulakan operasi mencari kutu dan telur kutu di rambut kakak Aina sebab dia duk mengadu gatal dan tergaru garu. Cari punya cari memang ada telur kutu dan seekor kutu. Dalam hati syak mesti ada keturunan yang lain ni cuma mata tak berapa nampak. Tunjuk dekat encik suami terus dia bebel. Dia pun mandi dan pergi kedai katanya nak cari sikat kutu. Mimi suruh dia pergi Alpro sekali cari syampu untuk masalah kutu ni.


Ni syampu khas untuk merawat masalah kutu dan telur kutu. Lice Clear (Anti Kutu) -  Eliminates Lice and Eggs. Lice Clear nih di datangkan dalam liquid gel. Yang ni encik suami beli isi kandungannya 70ml berharga RM19.00. Ada sikat dan cara penggunaan disertakan dalam kotak. Untuk makluman semua, Lice Clear ni bebas Pesticide dan Malathion ye. So, tak perlu was was nak gunakan. Tak berbuih macam syampu biasa yang kita gunakan. 


Cara penggunaan Lice Clear liqiud gel ni just apply di rambut kering yang ada masalah kutu. Bila sapu Lice Clear ni memang akan rasa oily dan sticky tau. Lepas dah sapu satu kepala biarkan dalam 10 minit. Pastikan tumpuan lebih diberikan di sekitar rambut belakang telinga dan bawah rambut di sekitar tengkuk bila apply Lice Clear sebab kawasan kawasan ini merupakan tempat favourite kutu kutu rayau ni ye.

Bila dah cukup 10 minit, mulakan operasi membasmi kutu dan telur kutu dengan menggunakan sikat yang disediakan dalan kotak. Pastikan korang sediakan tuala putih yang kering untuk tutup bahagian bahu "mangsa" kutu dan tisu muka atau kapas muka ye. Jangan lupa standby juga pin tudung untuk keluarkan kutu dan telur kutu yang melekat di celah celah sikat nanti.

Lama juga la Mimi buat operasi membasmi kutu dan telur kutu di rambut kakak Aina. Lepas selesai semua, kenalah cuci rambut tuh bagi bersih. Pastikan masa mencuci tuh kepala dalam keadaan menunduk ke bawah dan mata tertutup. Dikhuatiri liqiud gel tuh masuk mata. Alhamdulillah memang puas hati dengan keberkesanan produk Lice Clear ni. Memang keluar habis kutu dan telur telur kutu yang ada. Tak percaya korang boleh tengok gambar dekat bawah ni.


Hah...Amacam rasa geli geleman pun ada juga kan tengok kutu kutu dan telur telur kutu tu. Auni pun ada juga. Disebabkan dia dah tidur, Mimi basmi dulu kutu kutu di rambut Aina dulu. Esoknya operasi mencari dekat rambut Auni pula. Aina pun kena repeat buat treatment free of charge ni...hehehe...Dan dengan rela hati Mimi nak buat juga sebab bila dah bersama dengan anak anak tak mustahil akan kena walaupun masa diorang banyak di sekolah. Walaupun tak gatal gatal dan tergaru garu macam diorang tapi nak buat juga. Better cegah sebelum terkena kan. Nak nak dah berbadan dua ni kena banyak berjaga jaga.

Kalau anak anak kawan kawan ada menghadapi masalah yang sama boleh cari Lice Clear ni di farmasi berdekatan dengan rumah ya. Sangat sangat recommended...Mimi bagi 5/5 untuk produk Lice Clear ni...Memang berpuas hati la...

Post a Comment

3 Comments

  1. geram pun ada kan...panas2 ni lagi la..ana pun nak kena p beli juga ubat ni..huhuuu kita jaga elok2 dpt pulak kutu..

    ReplyDelete
  2. aduh... geli nengok yg berjaya di bunuh tuh... ni lah masalah nya kalu bdk2 sekolah kan... baring ramai2 mana yg ada kutu tuh jangkit ah..

    eh baca nih pun kepala akak rasa gatal mcm ada kutu huhuhu...

    ReplyDelete
  3. Blh bgth tempat y ada jual nie.puan beli di mn ya dl

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com