Kandungan Gula dalam Produk Malaysia

Assalamualaikum...

Jom sama sama kita semak jumlah kandungan gula dalam produk Malaysia yang kita gunakan setiap hari...




Penduduk Malaysia merupakan pengguna gula ke 8 tertinggi di dunia😲😲😲😲😲 Kira tinggi juga tuh kan. Mimi tak sangka sos tiram pun ada kandungan gula..hehehe...Sebab kadang kadang dalam masakan Mimi guna juga sos tiram.

Punyalah Mimi jaga jaga daripada ambil gula yang banyak. Memang sekarang banyak minum air suam dan kalau nak minum yang manis manis pun tetap juga Mimi buat air kurangkan manis tuh...Memang kalau orang minum akan rasa tawar lahπŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜… Sekali tengok produk kat atas rupa rupanya ada juga gulanya. Lepas ni kalau nak beli barang dapur kena check kandungan gula lah nampaknya.



4 comments:

  1. kene kurangkan jgk la pengambilan gula... nsb lah akak nih jarang minum air berkarbonat... jus2 segera tuh... tp kicap ngn sos tuh mmg harian nyer menu

    BalasPadam
  2. betul tu
    vico + horlick + susupekat f&N selalu gak guna. huhuu
    kit kat + coklat peberet kot. hohoho

    BalasPadam
  3. woaaahh tinggi jugak kandungan gula produk malaysia ni. Byk yg digunakan dlm makanan harian. Tak pelik klu pesakit diabetes meningkat saban tahun... Kena control kuantiti bila da tahu ni.. tq share =)

    BalasPadam
  4. patutlah rakyat malaysia ramai obes..hihihi

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan jejak korang kat sini. In shaa Allah saya akan balas jejak korang. Yang penting takmo komen yang bukan bukan ye..