Throwback : Sambutan Hari Lahir Aina

Assalamualaikum...

Start from today, memang korang baca cerita throwback saya jelah..Siapa suruh diam seribu bahasa kan..Sekarang rasalah kejenuhan jari jemari menaip...Mungkin ada yang ingat dan ada yang lupa..Mungkin ada yang perasan bila saya update kat FB.

Bulan Januari lepas iaitu 4 bulan lepas birthday anak dara sulung saya kakak Aina....Tak sambut gah sangat pun..Cukuplah sambut dengan keluarga kecil kami kan. Incik hubby bagi duit suruh belikan kek tapi sayang 1000 kali sayang dia takde sama..It's okay lah..Kerjakan..Kenalah faham..


So celebrate lah kami 3 beranak...Beli kek kat Kedai Kek King's aje..Tuh ajelah kedai yang dekat dengan pejabat. Tuh pun berjam jam duduk termenung depan kek kek yang ada..Rambang mata oiii tak tahu nak choose yang mana. Beli kek bukan ikut tekak sendiri tapi ikut pada tekak anak anak dan pandangan mata dia kan...Budak budak biasalah lebih tertarik pada sesuatu yang colourful kan...So finally nih rupa kek yang saya belikan untuk Aina walaupun pada mata sendiri tak berapa berkenan..hahaha...

Tuh sambutan kecil kecilan kat rumah aje. Kat tadika diorang pun ada sambutan hari lahir jugak. 1 April lepas tadika diorang buat sambutan hari lahir untuk pelajar pelajar yang lahir dari bulan Januari hingga Mac. Kali nih kek untuk Aina bukan beli tau tapi homemade cake. Beberapa minggu sebelum sambutan hari lahir tuh jenuhlah tengok youtube nak cari idea buat kek apa...Finally saya decide buat Pinata Cake untuk Aina.


Wajah wajah polos yang happy sambut hari lahir masing masing. Tadika ada buat jemputan untuk ibu bapa sekali kalau nak join. Saya decide untuk sama sama share happiness with my daughter. Isi borang pergerakan dan mohon pelepasan daripada bos. Bila melibatkan aktiviti anak anak saya di tadika saya akan usaha "free" kan masa untuk spend time dengan diorang.

Yelah sebagai Ummi saya tak nak anak anak rasa kekurangan atau feel like their parent tak pedulikan diorang langsung. Budak budak kan apa diorang tahu istilah kita sibuk atau susah yang diorang tahu kita sentiasa ada di sisi diorang masa senang, gembira, susah atau sedih kan...Okay stop...Merapu dah..


Nihlah rupa Pinata Cake yang saya buatkan untuk Aina. Actually Pinata Cake nih saya ubah sikit. Cara buat sama aje cuma decoration aje saya ubah..Saya deco kek tuh follow decoration gravity cake..yelah buat kek nih kena kreatif sikit ye tak?

Sambutan hari lahir kat tadika start pukul 10 pagi dan selesai 11 pagi. Masa datang tadika, dari awal Auni memang berkepit dengan saya ajelah. Sampai kepala brain jenuh fikir cara nak lepaskan diri balik pejabat..Takut dia menangis nak ikut. Alhamdulillah apa yang saya fikirkan tuh tak jadi pun sebab bila Auni nampak muka teacher Lin terus saya pun dia tak heran...Bertuah sungguhlah anak. Rupa rupanya Auni manja dengan techer Lin dia tuh...Fuh, lega hati Ummi nak..Lebih kurang pukul 11.20 macam tuh saya minta diri balik pejabat. Alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar walaupun agak susah nak handle budak budak yang tengah membesar.

Okey stop dulu. Next entry will coming soon..Bye..


Post a Comment

5 Comments

  1. Hb aina... moga menjadi anak yg solehah... amin

    ReplyDelete
  2. Asalam..da lma x nmpk akak d blog..lma myepi..pndainya akak buat kek..cntik..jnji ank2 happy kan kak

    ReplyDelete
  3. happy belated besdayy kak aina...
    semoga jadi anak yg solehah..

    terliur tgk kek yg ummi aina buat...hee hee

    kak nk orderr bedak sejuk...dh lama xoder gan akk sbb lama menyepiii ...hihihi

    ReplyDelete

❤️Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen❤️
💜In shaa Allah kunjungan anda akan dibalas💜

Lots of 💖
www.mimiazirah.com