Tentera di hina dan di fitnah


Astaghfirullah al azim... Mengucap panjang saya bila baca komen nih tau korang.. Sedihnya hanya Allah yang tahu.. Sampai macam nih sekali si anon menghina dan memfitnah pegawai dan anggota tentera. Ya saya akui, ada sesetengah tentera yang kurang elok sikapnya tapi tak semua macam tuh...Yang tidak elok sikap mereka kenapa perlu dikaitkan dengan kerjaya mereka sebagai anggota tentera???

Si anon nih pandai berkata kata dan meluahkan segalanya hanya menggunakan hujung jarinya..Kot ye pun benci tentera tak perlu nak war warkan pada orang. Cukup kamu simpan dalam hati.

Saya beranggapan sisi anon nih meroyan sebab mungkin cinta dia pernah di tolak oleh tentera kot.. Tuh yang dia bengang sangatkan. Saya doakan agar si anon nih diberi hidayah oleh Allah dan insaf di atas keterlanjuran beliau... Dia tak sedar kot sebesar kuman kita mengguriskan hati dan perasaan orang lain, kita dah menanggung dosa.  Jenuhlah si anon nih nak minta maaf... Semoga kamu sedar ya wahai si anon..

9 comments:

  1. tak semua askar macam tuu. hmm semoga allah bagi hidayah buat dia :D

    BalasPadam
  2. harap kak Mimi bersabar dengan orang2 macam si anon ni...dia ade masalah, dia patotnya xboleh labelkan semua askar macam tuh...sepupu kita askar, elok jer kita tengok...jgnlah sebab nila setitik kan...akk sabar lah yer, kite faham perasaan akk, si anon ni pon laser sgt ayat dia...rasa kita mcm nk cililah mulut dia ni...

    BalasPadam
  3. ya Allah..kenapa cik anon tuh..sorry to say la tp gile kohaja ayat2 die..mcm penah terkena ngan abg ahskar pastu nak lepaskan kat org lain..manusia manusia!

    BalasPadam
  4. KALAU YER PUN TAK SUKA, TAKYAH LAH PUBLISH GINI .. JGN KERANA NILA SETITIK ABIS SUSU SEBELANGA.. BKN SUMA TENTERA PERANGAI BEGITU..

    BalasPadam
  5. Amboii kaooo... ko pe hal nak hina askar macam tu.. askar bukan cerita apa mereka buat!! Dan org pon xtau apa mereka buat sebab tu tertakluk dlm undang2 tentera. Eehh sakit pula hati kita ni kak

    BalasPadam
  6. Abah kawan Sya,ayah dia askar pernah pesan benda yg sama lebih kurang macam apa dia tulis ni..tp tak la dia hentam kata semua askar mcm tu..sbb dia askar,dia tau mmg ada yg x brp ok,tp x semua..family Sya pun ada yg kawen dgn askar,ok je laki diorg..

    BalasPadam
  7. Teruk sangat hinaannya tu... Mmg mcm org gila meroyan je gayanya.

    BalasPadam
  8. Haha..terok sgt meroyan tu.abah ain pencen pgawai tentera lepasan srp.training mmg trok,slalu posting,kursus lau nak naik pngkat.mmg ada je tentera yg tah pape abh cite tp abah ain sorg yg sgt bdisplin.bab tepati waktu mmg dah terap dlm dri ktorg.lau xpuas hati pun jgn la tnjuk sgt sbb once ngara sdang bperang,tentera yg korg kutuk2 tu la org akan cari utk slmatkan diri..:)

    BalasPadam
  9. allahuakbar, jahatnya mulut dia
    saya ada ramai saudara dan juga kenalan merupakan pegawai tentera
    tak akanlah hanya sorang dua yang kita jumpa beperangai buruk
    kita lebalkan semua perangai buruk
    sape pun jodoh kita, semua tu jodoh
    tak molek berkata-kata seperti tu

    kalau berani sangat, janganlah gunakan anon
    apapun sabar ye mimi, dia sememangnya sedang meroyan tu

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan jejak korang kat sini. In shaa Allah saya akan balas jejak korang. Yang penting takmo komen yang bukan bukan ye..