Bila air takde.....

Ermmm bila bekalan air takde semua kerja tergendala...Sempat jugak buat sarapan pagi tadi..Bila nak masak untuk makan tengahari, bukak paip lorrr air takde...Hampa dibuatnya..Yelah,bila air takde semua plan nak buat tak menjadi..Konon nak masak ayam kicap..Tak menjadi..Nak buat apam susu pun tak menjadi...

Apa lagi nak basuh baju,basuh pinggan kotor...Bila air takde semua tak menjadi..Nasib baik air takde sampai pukul 8 pagi esok..Kalau tak merana jiwa raga...Makan pun tadi beli makanan kat luar aje...Bukan takde air tadahan dalam rumah...Memang ada standby tapi faham faham ajelah tahap kebersihan air sekarang nih...Nak masak pun tak yakin..Selama nih masak memang guna air dari penapis...Kalau masak air guna air direct dari paip memang sakit tekak dan ada keladak...

Bila air takde memang tergendala semua aktiviti yang melibatkan penggunaan air kan...Betapa pentingnya air dalam kehidupan seharian kan...

p/s * dulu guna air banyak mana pun tetap maintain bayar RM5 saja..Sekarang penggunaan air tetap sama macam dulu dah meningkat jadi sebulan RM6...Bil air dah naik jugak ke??Ke saya terlepas keretapi nih..

16 comments:

  1. murahnya bil air rmah mimi. Rumah saya maunya cecah dekat2 RM100 sebulan

    BalasPadam
  2. kat senawang tak putus lagi air. tnggu je lah kot nnti :3

    BalasPadam
  3. kat senawang tak putus lagi air. tnggu je lah kot nnti :3

    BalasPadam
  4. paip bocor ke kak Mimi? musim hujan ribut ni selalu jadi gitu

    BalasPadam
  5. yeke da naik?
    sy punye still rm5 lg..hehe :P

    BalasPadam
  6. rm6 mmg dh lama kot..sbb sjk 3taun lps sy penah dpt bil 6rggt utk beberapa bulan hehe

    BalasPadam
  7. air memang sangat penting... kat ampang ni air slow sangat... brapa hari dah....

    nasib baik sampai 8am esok je kan?? kalau tak memang merana kak ummi...

    BalasPadam
  8. adoiii...kalau air tak der nie memang payah betul nak buat kerja...boleh stress...

    BalasPadam
  9. semalam punya kes la ye ...

    Alhamdulillah g keje masih ada air ... balik tengahari air dh xda ... pukul 11 malam baru air ada semula .. alhamdulillah .. mandi lewat semlam kita .. ^_^

    BalasPadam
  10. ar tak ada memang susahlah kehidupan
    benda tu sangat penting
    letrik tak ada tak apa lagi
    air tak ada memang kes naya!

    apa naik juga ke tarif air? tak tahulah pula

    BalasPadam
  11. umah sewa akak ni semua ada 3 orang...tp bil air sampai rm60...mandi 2 jam kot diorang ni...tension tau..

    BalasPadam
  12. seksa kalau air xde.. semua keje tergendala

    BalasPadam
  13. area KL ngan selangor ke kak..? eh ke kawasan lain.. huurm.. air kalau tak ada memang susah.

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan jejak korang kat sini. In shaa Allah saya akan balas jejak korang. Yang penting takmo komen yang bukan bukan ye..