Fogging denggi di kawasan perumahan Nusari Bayu

Balik dari Melaka nampak van kesihatan dan orang tengah fogging...Incik hubby bagitahu jiran lorong sebelah ada kes denggi..Tak silap anak kecik jiran tuh yang kena denggi...Berapa umur anak tuh saya tak pasti pulak...



Incik hubby mintak tolong orang nih fogging sampai dalam rumah..Bau fogging nih sampai menusuk lubang hidung...

Yang kelakarnya segala haiwan kecil pun lari berkeliaran menyelamatkan diri..Tapi kesian hayat diorang di depan pintu...huhuhu...


Masa orang nih fogging dah nak masuk maghrib pun..Time nih hujan dah rintik rintik...Fogging nih tak tebal sangat..Ingat lagi masa saya kecik kecik dulu, saya bantai main dekat ofis ayah saya...Masa tuh ayah saya navy lagi..Saya main nyorok nyorok dengan kawan dalam fogging sebab tebal sangat...Sekali ayah saya muncul terus dia marah sebab main kat situ..hahaha...Terus ku pecut larikkk...

Time time macam nih berhati hatilah ye semua..Denggi nih menyerang tak kira usia,pangkat atau darjat...Yang penting kita jaga kesihatan dan amalkan langkah langkah kebersihan untuk elakkan jentik jentik membiak...Sama sama kita jaga kesihatan dan hargailah nyawa ye...

17 comments:

  1. Mmg musim denggi skng ni.... Take care....

    BalasPadam
  2. Betul.. skrg musim denggi. .kt tempat farah pun kes demam denggi tinggi...

    BalasPadam
  3. baru bulan lepas area rumah mia kena fogging..

    p/s : Salam. Terima kasih sudi join Segmen Nak URL Blog #8. (^_^). Blog ini telah tersenarai di http://www.mialiana.com/2014/09/senarai-url-blog-8.html

    BalasPadam
  4. org yg fogging dh ade kes denggi baru nk fogging, pttnya kawasan yg kerp kene tu difogging brkala.

    BalasPadam
  5. Selangor laa paling tinggi kes denggi dan kematian..nauzubillah.

    BalasPadam
  6. Kt umh mak sy ni klau ada kes, bru la dorang buat. Klau x, xde pn..

    BalasPadam
  7. Bab fogging ni memang x leh tahan...busuk bau asap dia ni...boleh buat semput...

    BalasPadam
  8. kat area umah kite pun baru je lepas kena fogging itu hari

    tp tu la mmg tak tahan bau nya

    BalasPadam
  9. yup, bahaya denggi ni.. semua kena ambil tahu..

    BalasPadam
  10. musim demam sekarang ni.. tu takut denggi.

    BalasPadam
  11. Salam K.Mimi...

    kalau flat kat umah cma tiap2 sebulan ade la 3-4 kali buat fogging. time asar ke maghrib.katanye time ni nyamuk2 bermaharaja lela.. bahayakan dengue sekarang.. :(

    BalasPadam
  12. kat tempat saya ni pun kerap juga fogging
    tinggi kes kat sini

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan jejak korang kat sini. In shaa Allah saya akan balas jejak korang. Yang penting takmo komen yang bukan bukan ye..