Sedapnya cheese kalau....

Sedapnya cheese slice kalau makan dengan roti dan burger time panas panas....

Sedapnya cream cheese kalau makan dengan kek dan biskut...

Sedapnya mozarella cheese kalau makan dengan lasagna dan pizza... 

Sedapnya cheese kalau makan dengan itu ini sana sini...Nikmat tak terkata dapat makan cheese..Nak nak makan time tengah panas dan keju tengah meleleh cair aje perghhh melting...

Sedapnya cheese kan...Tapi kerana sedapnya cheese itu lah badan ku telah naik..YA, berat badan naik dan kawan dah tegur badan dah berisi...Sebenarnya ai is pantang makan cheese sebab mudah naik berat badan...

Korang bayangkan sebelum nih boleh dikatakan hari hari saya buat cheese cake...Bila ada lebih mesti saya ngap..Hari hari hadap benda tuh aje so berat badan dari 60kg terus jadi 67.3kg...Makanya daku kategori Obesiti Tahap 1...

Masuk bulan Ramadhan, berat badan turun sebab berpuasa dan makan time berbuka pun kurang...

Tapi, hari nih badan makin berisi dan berat naik sebab tiga hari duk hadap lasagna roti daging..Nak nak cheese kasi lebih lagi bertambah naik...

Secara kesimpulannya saya nak bagitahu korang yang badan saya senang naik kalau makan cheese...hehehe...Say cissssss no peace..

Nota kaki* Doktor dah suruh maintain or turunkan berat badan tapi nampaknya suruhan doktor langsung tak di hapeknya daa Mimi nih..


19 comments:

  1. asal ade cheese memang sedap kak tapi tu lah..tak elok sangat makan selalu

    BalasPadam
  2. takpe mimi lps ni pelan2 kurangkn pengambilan cheese. Cuba luangkn masa brsenam. Mesti bdn tu trn blk.

    Tifaanvar

    BalasPadam
  3. saya dah lama tak makan cheese..tapi saya ni underweight, so maybe nak start makan balik skarang ni..hehe

    BalasPadam
  4. Cheese mmg sedap. Tp ana pun bukan penggemar cheese. Suka cheese wedges kfc jek. Hihi. Yang lain punye cheese tekak takleh masuk.

    BalasPadam
  5. saya pun pantang jumpa apa-apa yang ada cheese. pizza. yummy :O

    kalau saya, saya makan je even berkalori tinggi pun. yang penting, 3 kali seminggu kena jogging. hehe

    BalasPadam
  6. kadang2 jijah pun pandai muak makan cheese tp sedap kan

    BalasPadam
  7. Alhamdulillah... Suka mkn cheese...mmg sedap..tpi bdn x naik2.. Huhu

    BalasPadam
  8. Haa... yang ni pun pantang gak tuk nurul, gara2 suka sgt makan makanan bercheese, badan cepat naik...

    BalasPadam
  9. Akk pon suka makan cheese...sedap ☺☺

    BalasPadam
  10. sy kurang sikit ngan cheesse2 ni..hehe

    BalasPadam
  11. Jarang makan cheese ni..Raya aritu Diana ada buat tart cheese..hehe..

    BalasPadam
  12. farah pn pengemar cheese jugak.. ish kenapa la benda yg sedap nie boleh naikkan berat badan kita.... huhuhu

    BalasPadam
  13. saya pula jarang makan cheese
    tak berapa doyan
    sekali segala makan juga =)

    kena dengar cakap doktor
    untuk kebaikan diri sendiri
    kalau rasa tak nak dengar, cer tengok muka aina & auni
    mesti automatik ikut nasihat doktor =)

    tulah yang saya selalu buat bila ingkar arahan doktor =)

    BalasPadam
  14. Ros pula tak gemar sangat cheese ni . cepat muak jadinya. tapi tetap jugak berat ni naik,.. hahahha.. acaner tu.

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan jejak korang kat sini. In shaa Allah saya akan balas jejak korang. Yang penting takmo komen yang bukan bukan ye..