Sardin Pertima dijamin halal

Sebelum nih kan kecoh pasal halal haram sesuatu produk kan..Contoh macam sardin...Macam macam saya dengar...Jenama nih halal jenama nih tak...

Family saya memang suka sardin tau tapi taklah kerap makan..Dua bulan sekali baru makan kadang kadang tiga bulan sekali tengok pada tahap keteringinan tuhlah...

Baru baru nih saya pergi Mydin kat Terminal 2 Seremban nak beli barang barang untuk program kat pejabat...Niat memang nak cari sardin..Sekali saya nampak akak ofis saya nih ambik sardin jenama Pertima..Dia cakap dia memang guna sardin tuh sebab buatan Malaysia dan milik Melayu Islam..Tak silap saya akak ofis saya cakap pemilik dia bekas tentera...Nih apa yang akak tuh cakap...

Rasa kuah sardin dia taklah sesedap sarsin sardin yang berlemak berkrim tuh kaa tapi boleh lah kan..Saya masak pun bukan guna kuah sardin tuh..Just ambik ikan tuh aje...


View depan sardin Pertima...


Sebarang pertanyaan korang boleh hubungi nombor tertera yang kat tin tuh ye..Takpun terjah web diorang tuh.  Senang aje kan...

23 comments:

  1. xpernah nmpk pula klu dsbh..apapun sardin mmg sdp..buat sandwich..perghh..puasa ni puasa..hihih

    BalasPadam
  2. Oh Mimi tak ambil kuah sardinnya ye kalau kakak pulak suka kuah dia siap tambah air dan sos lagi nak bagi banyak kuah..

    BalasPadam
  3. saya tak pernah pula sardin tu kat sini
    tapi tulah, mencari yang halal tu wajib bagi kita umat islam

    #prayforMH17

    BalasPadam
  4. Sedap ke? Hehehe..ana selalu gune gak kuah sardin.

    BalasPadam
  5. betul tu.skrg ni nak.mkn mmg kena tgk betul betul.

    a’aaa. setakat ni brand pertima ni ada dkt mydin je.hri tu sy pon bru beli.jrg mkn sardin melainkan utk buat karipap sardin.

    BalasPadam
  6. betul tu.skrg ni nak.mkn mmg kena tgk betul betul.

    a’aaa. setakat ni brand pertima ni ada dkt mydin je.hri tu sy pon bru beli.jrg mkn sardin melainkan utk buat karipap sardin.

    BalasPadam
  7. dalam bulan puasa nie....sardin dah jadi lauk bersahur sekali bilamana dah takde idea nak makan apa. sangat berguna jugak sardin nih rupanya....

    BalasPadam
  8. Assalamualaikum kak mie, haa ada no dan website.. boleh check status halal kann

    BalasPadam
  9. samelah kite akak...kite pon kalau masak, amek sardin die je..kuah nye buat sendiri ekot tekak kite... ahahah :D

    BalasPadam
  10. saya pn x prnh mkn sardin jenama ni

    tifaanvar

    BalasPadam
  11. Kat sini takde pon ..mungkin tak semua tempat ada ..

    BalasPadam
  12. Haah.. Mcm pertama kali dgr je... Biasanya sblm ni kita mkn sardin brand adabi. Tpi nnti nk try gak la sardin ni...

    BalasPadam
  13. baru first time dengar. Eh, akak mimi duduk seremban kat manaaa? saya pun org serembann jugakk :p

    BalasPadam
  14. Tak pernah makan lagi sardin brand nie..tp itu la sekarang nie pengusaha melayu pn disarankan utk apply sijil halal supaya tiada keraguan timbul ke depan hari..

    BalasPadam
  15. sardin... sedap ! suka buat sandwich sardin & roti celup telur inti sardin...perghhh sedap u knowww...

    BalasPadam
  16. Pnh mkn sardin ni.. Cuma kureng sikit rasa dia.. Tp dlm tmpoh prgnt ni sy xleh mkn sardin. Mabuk pening loya tekak pula..

    BalasPadam
  17. Ros tak pernah jumpa brand ni lagi kak..

    BalasPadam
  18. rasa mcm firstime tgk la kak mi, selalu pkai sardin kimball jer...

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan jejak korang kat sini. In shaa Allah saya akan balas jejak korang. Yang penting takmo komen yang bukan bukan ye..