Jangan buat jalan raya macam hak sendiri

Assalamualaikum....

Salam Jumaat kawan kawan...Hari nih saya busy sikit sebab kena rekod aset yang ada kat pejabat nih..Dah la tarikh tutup 30/06 nih..Kelam kabut nak buat sebab yang bertanggungjawab pulak cuti lama...So yang tinggal kena ambik alih tugas dia kan..Never mind...

Nak bebel kat korang sikap pemandu jalan raya nih terumatama kaum Hawa..Walaupun saya kaun Hawa tapi saya tetap nak lepas geram. No wonder lah pemandu lelaki ramai sangat marah pandu wanita kan. Saya akui kadang kadang kaum wanita nih macam leka sikit dalam pemanduan...

Macam saya nih boleh dikatakan drive kereta memang macam drifter tau tapi taklah sampai cecah 200km/j..Giler apa kan...Drive laju yang masih boleh dikawal lah tapi setiap peraturan saya follow okey..Kalau had kelajuan 90km/j saya akan slowkan kereta. Nak masuk simpang ke nak ke kiri ke,ke kanan ke bagi signal..

Al kisahnya semalam masa nak pergi kerja, dah lepas roundabout depan saya kancil kaler hitam...So,saya ada kat laluan saya lah kan dengan keadaan kereta yang laju. Kancil hitam depan saya nih boleh dia masuk jalan saya tanpa beri signal ke kanan..Bayangkan keadaan saya time tuh..Kemain kecik nak himpit bumblebee aiiiii...Dah lah sebelah tembok batu...Nak selamatkan keadaan ai tekan brekkkkk slow slow sambil tuh dengan rasa yang amat gerammmm terus tekan hon kerwta ala ala hon lori sekuat hati dan panjanggggg...Fedulik...Lepas tuh,ada peluang bumblebee daku mencantas kereta kancil tuh sekali tengok lahaiiii kaum aku jugak...

Nih bukan bermakna saya nak salahkan pemandu wanita aje tau pemandu lelaki pun tak kurang hebatnya...Mentang mentang ngko bawak kereta besar,kereta ala ala sport kemain ekkk ngko ngan dak Mimie kan??Kalau hok pemandu lelaki pulak suka suki dia jugak main himpit himpit bumblebee lepas tuh main cucuk cucuk vontot bumbleebee aiii...Eee geram tauuuu....Ingat sikit jalan raya nih bukan hak sdn bhd ye...Geram nih gerammmm...

17 comments:

  1. husband saya siap dah boleh teka gaya pemanduan dgn jantina dan bangsa.. masing2 ada gaya pemanduannya sendiri.. melayu, perempuan, lelaki, india, cina.. siap boleh agak sebelum tengok drivernya.. mmg geram.. saya yg duk sebelah ni pun boleh geram sama.. haha

    BalasPadam
  2. Pemandu Malaysia layak digelar samseng jalanan....

    BalasPadam
  3. Hahahaaa..sabo kak mimi. Ppaham sgt pemandu wanita ni. Lagi2 yg masih baru nak jinak2 atas jalanraya. Kebanyakan kaum hawa ni, mood memandu dia lebih kepada "nervous" ketika drive. Huhu. Sbb ana pun selalu gak keluar ngan kwn2 prmpuan, jadi tau la sikit2 ape perasaan pemandu perempuan ni.

    BalasPadam
  4. Geram kan. Owg macam nie patut buat jalan dye owg sendiri jer. Baru tak menyusahkan owg.

    BalasPadam
  5. huhu..sbr2. mcm tu la bila di jln raya.. mesti je ada yg xkena..jie kdg2 stress gk..

    BalasPadam
  6. hehe.... sobar je lah kan Mimi? pernah gak akak dicantas mcmtu. tp oleh pemandu lelaki. ape lagi... Memangla kak hon kan... panjaaaang honna... Lastly, ada ke dia tunjuk penumbuk kat akak? kuangjag je kan? Akak geleng kepala je dgn sikap org mcm tu. Macam2...
    Tsngok camne bln pose ni... lagi la...huhu...

    BalasPadam
  7. hari2 driving memang sakit jiwa dengan sikap segelintir pemandu nih..

    BalasPadam
  8. eiiiii bencinyaaa orang cucuk2 ni. dah tak tahan nak gi beraaaakk gaknya. geraaamm

    BalasPadam
  9. tulah kalau kita dh brhati2 pn org lain blh cetuskn kemalangan ats kecuaian

    BalasPadam
  10. Mmg geram pun... Buat malu kaum pmpuan je la... Byk kali dh kena...

    BalasPadam
  11. Mmg geram pun... Buat malu kaum pmpuan je la... Byk kali dh kena...

    BalasPadam
  12. paling menyampah dgn org yg tak reti bagi signal. Rasa mcm nak je cakap, tak cukup duit nak beli signal sekali ke bang?

    bab yg cucuk2 sy cukup suka. lagi dia cucuk, lagi lah sy bawak slow dan lagi syok lah sy tekan brek. dia cium vontot kereta i, dia bayar. haha!

    BalasPadam
  13. alahai.. sabo aje la. mana mana pon ada skrg ni mcm ni.baik lelaki atau perempuan.susah sgt nk bagi signal tu.

    BalasPadam
  14. Perkara ni mmng selalu jd kak.. Xleh nk kata apa..

    BalasPadam

Terima kasih tinggalkan jejak korang kat sini. In shaa Allah saya akan balas jejak korang. Yang penting takmo komen yang bukan bukan ye..